Partnerorganisaties

Voor een breed aanbod en de juiste begeleiding werken we samen met een aantal educatieve partners. Samen zorgen we voor de beste begeleiding.

Technodiscovery

In het leer- en ontdekcentrum Techno Discovery kunnen leerlingen met verschillende materialen en technieken experimenteren. De ‘7 Werelden van Techniek’ staan hierbij centraal. Elke groep op de Vlinderboom brengt jaarlijks een bezoek aan Techno Discovery. Misschien vormt zo’n les voor uw kind wel het begin van een toekomst in de techniek. De vraag naar technisch geschoold personeel is groter dan ooit. De wereld ligt aan hun voeten.

Het Groene Wiel

Niet alleen lezen, rekenen en taal zijn belangrijk. Uw kind leert ook over de natuur en de wereld om hem heen. Daarom krijgt hij les in wereldoriëntatie. Deze lessen ondersteunen we met excursies van Het Groene Wiel. Zo komt de wondere wereld buiten de school ietsje dichterbij.

Samenwerkingsverband Rijn en Gelderse Vallei

De Vlinderboom is een inclusieve school. Dat betekent dat we ons best doen om ieder kind passend onderwijs te geven. Toch heeft een kind soms meer nodig dan wij kunnen bieden. In dat geval is er het Samenwerkingsverband Rijn en Gelderse Vallei. Dankzij hen krijgt uw kind alsnog de juiste zorg. In het School Ontwikkel Profiel leest u meer over de zorg die wij binnen de school bieden.

Centrum voor Jeugd en Gezin

Iedere ouder heeft wel eens een vraag over gezond opvoeden en opgroeien. Op onze school kunt u daarvoor terecht bij Marijke de Hoop, onze School Maatschappelijk Werker via Jeugd en Gezin. Zij geeft op een begrijpelijke manier antwoord op al uw vragen. Ook denkt ze mee in een oplossing als u tegen een probleem aanloopt.